کمر درد یکی از مشکلات رایج است که بیشتر مردم در سرتاسر جهان به آن مبتلا هستند . نشستن به مدت طولانی ، ورزش نکردن ، وجود عادت های ناسالم در محیط شغلی  از جمله مهم ترین  عوامل بروز کمردرد به شمار می روند . به طور معمول، کمر درد با مصرف دارو یا انجام ورزش های مخصوص بر طرف می شود . فقط در مواردی که روش های غیر تهاجمی یاد شده بر کاهش درد بیمار تاثیری نداشته باشد و فعالیت های روزانه وی را مختل کند می توان به انجام عمل جراحی متوسل شد . جراحی کمر به منظور درمان کمر دردهای شدید و طولانی توصیه می شود . پزشکان زمانی روش جراحی را برای کمر درد پیشنهاد می کنند که بیمار پس از چند ماه استفاده از روش های درمانی غیر جراحی نتیجه مطلوبی نگرفته باشد و همچنان از وجود درد در ناحیه کمر رنج ببرد . روش های جراحی کمر متنوع است و بر اساس وضعیت و شرایط خاص هر بیمار انتخاب می شود . رایج ترین روش های جراحی کمر عبارتند از :

فورامینکتومی : در این روش بافت هایی که اعصاب را تحت فشار قرار می دهند برداشته می شوند . در حین عمل ، بخش های استخوانی مهره که بر اعصاب نخاعی فشار وارد می کند برداشته می شود . به منظور ثابت نگه داشتن ستون فقرات ، در مواردی که لازم باشد فیوژن کمر هم انجام می گیرد .
لامینکتومی : این روش بیشتر در درمان عارضه های ستون فقرات به ویژه سرخوردن مهره  و تنگی کانال به کار می رود . در این عمل ، استخوان های خلفی مهره برداشته می شود تا فشار از روی نخاع برداشته شود . در هنگامی که حفظ ثبات ستون فقرات لازم باشد این جراحی با فیوژن کمر همراه خواهد بود. 
تعویض دیسک : اگر چه این روش جراحی متداول نیست ولی یکی از روش های جدید در درمان کمر درد محسوب می شود . دیسک مصنوعی در جای دیسک آسیب دیده و در بین دو مهره قرار داده می شود . این جراحی محدودیت حرکتی به دنبال نداشته و بدون فیوژن انجام می شود .
فیوژن مهره کمر : در این جراحی ، دو مهره به یکدیگر جوش داده می شوند تا ثبات ستون فقرات افزایش یابد . در نتیجه با جلوگیری از حرکت کمر ، کشیدگی اعصاب در این ناحیه کنترل می شود .
دیسککتومی : این روش در درمان دیسک بیرون زده به کار می رود . دیسک در بین دو مهره قرار گرفته است و آن ها را از یکدیگر جدا می سازد . اگر به سمت داخل بیرون بزند بر اعصاب نخاعی فشار وارد کرده و سبب بروز درد می شود . در جراحی دیسکتومی بخشی از دیسک یا همه آن برداشته می شود.

عناوین

  • عمل جراحی تعویض دیسک با دیسک مصنوعی
  • جراحی فیوژن گردن – انواع فیوژن گردن ، روش کار و بازتوانی
  • بازتوانی از جراحی فیوژن کمر - پس از ترخیص
  • جراحی کمر ،  انواع جراحی کمر 
  • جراحی کمر ، چه زمانی انجام جراحی کمر لازم است ؟
  • چه زمانی انجام جراحی گردن برای رفع درد گردن لازم است

 
 
نظر سنجی
نام شما
ایمیل شما
تلفن
نظر سنجی
 
اظهارات
 
 
 

مقاله های مربوط

عمل جراحی فیوژن

وقتی که بیمار از کمردرد دائمی شکایت می کند که حداقل به مدت 6 ماه وجود دارد و به روش های درمانی تهاجمی محافظه کارانه ( غیر جراحی) پاسخ نمی دهد به طوری که درد شدید مانع از انجام فعالیت های روزانه وی شده

→اطلاعات بیشتر

جراحی مهره های کمر

جراحی مهره های کمر در ناحیه کمر یا ناحیه تحتانی آن انجام می شود یعنی مهره های بین L1 تا S1. جراحی های ناحیه کمر را می توان به دو دسته تقسیم کرد : دکامپرشن و فیوژن یا اتصال مهره ها

→اطلاعات بیشتر

 
 
 
تماس با ما

برای کسب اطلاعات بیشتر و گرفتن وقت ملاقات جهت مشاوره از طریق راه های ارتباطی زیر با ما در تماس باشید:



 شماره تماس ما: 09025339492-02126411647 - 02126406299

 آدرس ایمیل ما :

 اینستاگرام :

 تلگرام : t.me/dr_hamidkheradmand

 
 

تماس با ما

  دکتر حمید خردمند
تهران خیابان شریعتی بالاتر از میرداماد خیابان مینا (روبه روی پمپ بنزین) ساختمان سپهر پلاک 1 طبقه 4 واحد8
جهت مشاوره رایگان با شماره
( 09025339492) تماس بگیرید

  ۰۹۰۲۵۳۳۹۴۹۲-۰۲۱۲۶۴۱۱۶۴۷ - ۰۲۱۲۶۴۰۶۲۹۹